Re: gałęzie dystrybucyjne Debiana i ich cykl

Dnia 2013-01-06, o godz. 17:51:34
mc mc <maciej4x@gmail.com> napisał(a):

> [...]
> deb http://security.debian.org/ Sid/updates main contrib non-free
>
> albo:
> deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ unstable main non-free contrib
> deb http://security.debian.org/ unstable/updates main contrib non-free
>
> Czym się właściwie różni wersja Sid od Unstable? Z tego co wyczytałem
> to najpierw pakiety od deweloperów trafiają do gałęzi "experimental" a
> następnie do sid/unstable czy która z nich? jakie ma znaczenie wpis w
> sources.list w obu przypadkach (sid / unstable) i
> dzieje w przypadku ustabilizowania się wersji testing w stable?

Witam !
Lektura na tej stronie powinna pomóc
http://www.debian.org/releases/

unstable zawsze ma nazwę kodową sid
czyli
unstable=sid

Inaczej sprawa ma się z innymi edycjami

Jeśli Ktoś chce zawsze mieć testing to wpisuje testing  w souces.list
Wtedy po wydaniu nowego testing zawsze ma testing niezależnie od jego
nazwy kodowej. Jeśli natomiast miałby wpis wheezy (czyli nazwę kodową)
to w momencie gdy wheezy staje się wersją stabilną to miałby wersję
stabilną zamiast testing.

W Twoim przypadku nie ma znaczenia czy wpiszesz unstable czy sid.

> co się z nimi dzieje w przypadku ustabilizowania się wersji testing w
> stable?

experimental przechodzi w unstable

Ogólnie wygląda to tak:

experimental zmienia się w unstable