gałęzie dystrybucyjne Debiana i ich cykl

Witam. Debiana użytkuje od paru miesięcy (wcześniej długi czas Ubuntu) i podoba mi się ta dystrybucja. Użytkuje Debian testing. Mam jednak pytanie, może dla doświadczonego użytkownika to banalne, ale interesuje mnie czym się właściwie różni wersja Sid od Unstable? Na przykład taki wpis w sources.list:

deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ Sid main non-free contrib
deb http://security.debian.org/ Sid/updates main contrib non-free

albo:
deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ unstable main non-free contrib
deb http://security.debian.org/ unstable/updates main contrib non-free

Czym się właściwie różni wersja Sid od Unstable? Z tego co wyczytałem to najpierw pakiety od deweloperów trafiają do gałęzi "experimental" a następnie do sid/unstable czy która z nich? jakie ma znaczenie wpis w sources.list w obu przypadkach (sid / unstable) i co się z nimi dzieje w przypadku ustabilizowania się wersji testing w stable?