Re: Błąd w gparted?

Dnia 2012-10-29, o godz. 23:45:57
Dariusz Laskowski <darlas@post.pl> napisał(a):

> [...]
> to tylko edytowanie tablicy partycji. Nic więcej.
> Co prawda nigdy nie używałem gparted, używam fdisk,
> ale nie sądzę, żeby gparted robił coś więcej.

> A to już co innego.
> Nie wiem co rozumiesz przez "formatowanie", ale gdy używasz mkfs.ext2
> to po prostu zakładasz system plików ext2 i wtedy już piszesz po dysku,
> więc Twój slitaz "znika".

> Nie, to nie jest błąd. Jednym narzędziem (gparted) edytowałeś tablicę
> partycji i tylko w niej pisałeś. Drugim narzędziem zakładałeś system
> plików i pisałeś po całym dysku. Wszystko OK.

Dzień dobry.

Przez formatowanie rozumiem utworzenie systemu plików na partycji.

Miałbyś racie gdybym tylko edytował tablice partycji. Ale ja również
w gparted tworze system plików. Przepraszam , że w poprzedniej
wiadomości nie precyzyjnie się wyraziłem.

Dziennik z gparted.

GParted 0.7.0

Biblioteka libparted 2.3
Partycja podstawowa tworzona #1 (ext2, 1.86 GiB) na /dev/sdb  00:00:08    ( UDANE )

tworzenie pustej partycji  00:00:00    ( UDANE )

ścieżka: /dev/sdb1
początek: 2048
koniec: 3909631
rozmiar: 3907584 (1.86 GiB)
ustawianie rodzaju partycji /dev/sdb1  00:00:00    ( UDANE )

nowy rodzaj partycji: ext2
tworzenie nowego system plików ext2  00:00:08    ( UDANE )

mkfs.ext2 -L "" /dev/sdb1

Etykieta systemu plików=
Typ OS: Linux
Rozmiar bloku=4096 (log=2)
Rozmiar fragmentu=4096 (log=2)
Stride=0 bloków, szerokość Stripe=0 bloków
122160 i-węzłów, 488448 bloków
24422 bloków (5.00%) zarezerwowanych dla superużytkownika
Pierwszy blok danych=0
Maksymalna liczba bloków systemu plików=503316480
15 grup bloków
32768 bloków w grupie, 32768 fragmentów w grupie
8144 i-węzłów w grupie
Kopie zapasowe superbloku zapisane w blokach:
32768, 98304, 163840, 229376, 294912

Zapis tablicy i-węzłów: zakończono
Zapis superbloków i podsumowania systemu plików: wykonano

Ten system plików będzie automatycznie sprawdzany co każde 26 montowań
lub co 180 dni, zależnie co nastąpi pierwsze. Można to zmienić poprzez
tune2fs -c lub -i.
mke2fs 1.41.12 (17-May-2010)

Tu usuwam wcześniej utworzoną partycje.

GParted 0.7.0

Biblioteka libparted 2.3
Usuwanie /dev/sdb1 (ext2, 1.86 GiB) z /dev/sdb  00:00:00    ( UDANE )

kalibracja /dev/sdb1  00:00:00    ( UDANE )

ścieżka: /dev/sdb1
początek: 2048
koniec: 3909631
rozmiar: 3907584 (1.86 GiB)
usuwanie partycji  00:00:00    ( UDANE )

I system zapisany za pomocą "dd" dalej jest na partycji.

Sprawdzałem również to samą sytuacje w gparted=0.14.
Jedyna różnica jest taka ,cytuje:

>Odnaleziono błąd biblioteki libparted
>Invalid partition table - recursive partition on /dev/sdb.

Ale ten błąd po utworzeniu nowej tablicy partycji jest mało istotny.

Czy ktoś mógłby sprawdzić tą samą sytuacje u siebie?
Do sprawdzenia można użyć dowolnego sytemu slitaz, puppylinux, etc.