Błąd w gparted?

Dobry wieczór.

Na pamięć usb mam system slitaz , zapisany za pomocą
dd if=slitaz-cooking.iso of=/dev/sdb

Gdy w gparted=0.7.0-1 kilka krotnie sformatuje tą pamięć usb
na losowy system plików, i usunę całkowicie partycje pozostawiając
miejsce jako 'nieprzydzielone'. To po zamontowaniu dysku
na pamięci usb jest znowu system slitaz.

Sprawdzałem również czy system będzie na pamięci usb gdy sformatuje ją
za pomocą mkfs.ext2. I po usunięciu partycji systemu na pamięci nie ma.

Nie jestem pewny czy to jest błąd w gparted , bo sformatowaniu
pamięci usb tworzy użyteczny system plikum (można zapisywać dane).

I tu moje pytanie. Czy to jest błąd w gparted , że po usunięciu
partycji jest znowu system slitaz czy może coś innego?