"skopiowanie"/migracja systemu na vps

Witam wszystkich,

Przede mną takie zdanie – mam u mnie w firmie mały serwer apache/postfix/dovecot/spamassasin/clam/mysql/ftp itp. typowe rzeczy do hostowania strony i mali dla nas + kliku klientów.

Ponieważ hosting powoli nam się rozrasta, postanowiłem zmigrować całość na vpsa, wybrałem akurat intovps.

Maszynę u nas w firmie „doupgrade-nołem” sobie do squezzyego, na nowym vpsie też mam squeezyego, ale wiadomo - czystego po instalacji.

I teraz moje pytanie, co polecilibyście jako „szybki” i w miarę bezbolesny sposób migracji z jednego serwera na drugi, tak aby nowego serwera nie trzeba było ręcznie konfigurować od zera – czyli po kolei instalować pakietów, dodawać userów, uprawnienia przenosić konfigi itp.

Na co zwrócić uwagę, czego nie kopiować w kwestii sytemu operacyjnego/plików systemowych, w jakiej kolejności.

Z góry dzięki za sugestie

Pozdrawiam

Maciej