Re: fstab, mount i kolejność montowania przy starcie systemu

On 09/30/2011 10:08 PM, noe@mikron.pl wrote:
> Witam,

Cześć.

wpierw, wycinek Twojego /e/fstab (tylko najciekawsze linijki):
[...]
> /dev/samba/sites /var/www/sites            ext3    defaults        0       2
[...]
> /dev/mapper/local-var--www /var/www        ext3    defaults        0       2
[...]
> Wszystko, było OK, jednak teraz podczas startu, pomiędzy informacjami o
> montowaniu filesystemów, dostaję komunikat o braku punktu montowania:
[...]
> Podejrzewam, że system próbuje zamontować /var/www/sites zanim zamontuje /var/www.

Bardzo dobrze podejrzewasz.

A oto wycinek z `man 5 fstab`

 comments, blank lines are ignored. The order of records  in  fstab  is
 important  because  fsck(8),  mount(8),  and
 umount(8) sequentially iterate through fstab doing their thing.

[...]
> Mam nadzieję, że idzie zrozumieć w czym problem,

Jakoś zrozumiałem. Mam nadzieję, że moja odpowiedź też była zrozumiała.

PS jeżeli jednak nie była - zamień te dwie linijki (co ich nie wyciąłem)
w /etc/fstab

Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace" [KoRn]