Re: APC Back-UPS RS 1500, daemon apcupsd

Dnia 2011-04-06, śro o godzinie 18:44 +0200, TENEG - Tomasz Gołębiewski
pisze:
> Witam ponownie :)
>
> A żeby było jeszcze ciekawiej, to napiszę, że dzisiaj UPS sam z siebie
> przełączył się na normalny tryb pracy tj. pali się jedna zielona dioda
> ONLINE, reszta zgasła, zaś po restarcie usługi "apcupsd" na serwerze
> podaje mi status:
>
>     APC      : 001,038,0938
>     DATE     : Wed Apr 06 18:39:02 CEST 2011
>     HOSTNAME : router
>     RELEASE  : 3.14.4
>     VERSION  : 3.14.4 (18 May 2008) debian
>     UPSNAME  : APC_1500
>     CABLE    : USB Cable
>     MODEL    : Back-UPS RS 1500
> [...]

Tak informacyjnie, aku żelowe powinno się ładować prądem 10-godzinnym
przez co najmniej 20h - APC wydaje mi się, że trzyma się tej normy. Po
tym czasie powinny mieć co najmniej 13.5V czyli te dwa powinny mieć 27V
lub więcej (max 13.8V - 13.9V na jeden). Jeśli będzie dużo mniej - na
recykling (ołów) i kupić nowe - najlepiej jakieś markowe. W każdym
razie, jak już wczoraj wspominałem, ciężko zaufać tak staremu ups-owi do
celów produkcyjnych, więc polecam zakup nowego, a stary użyć do czegoś
innego.