Re: APC Back-UPS RS 1500, daemon apcupsd

Dnia 2011-04-06, śro o godzinie 00:20 +0200, TooMeeK pisze:
> [...]
> baterię na ułamek sekundy i z powrotem na zasilanie z sieci, nawet na
> nowej baterii. Takie "pyknięcie" co kilka sekund, uszkodzona jest
> elektronika.
> Jak to zrobię to całkiem się wyłączy (baterii nie widzi) a wraz z nim
> wszystko inne..
> Nie jestem elektronikiem (już żałuję), więc jak coś takiego wygląda?
> Możesz podać jakieś źródło?
>

> Dzięki za odpowiedzi :)
>

> Hehe, faktycznie już śpisz :) UPS nie ma rozładowanej baterii, on jej
> jakby nie widzi (przeda awarią była naładowana w 100%).

Po tym wnioskuję, że ją widzi (pomijając "Internal UPS fault"), ale ze
starości aku (mogę się założyć, że są 2x12V ~18Ah) straciły pojemność i
co gorsza zyskały upływność (inaczej mówiąc - samorozładowanie). Chyba
że winne są zimne luty. W każdym razie (wiek płyty zwiększa ryzyko
powstania zimnych lutów) UPS-owi nie można już zbytnio zaufać przy
celach produkcyjnych. Jak przyczyną są zimne luty i chcesz się bawić to
albo lutownica albo wsadzenie samej płyty głównej dosłownie do
piekarnika na parę minut - takie partyzanckie metody stosuje się gdy
sprzęt nie służy do podtrzymywania życia ale lutów jest tyle, że ich
przelutowanie potrwało by z miesiąc. Czasem przydaje się zwykła suszarka
zamiast piekarnika.

> Nie jestem elektronikiem (już żałuję), więc jak coś takiego wygląda?
> Możesz podać jakieś źródło?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_Graetza

http://en.wikipedia.org/wiki/Diode_bridge

W najprostszym przypadku wystarczy połączyć równolegle dwa lub więcej
mostków na ich wyjściu. Oczywiście należy pamiętać o polaryzacji -
inaczej będzie boom...

BTW. Wydaje mi się że twój ups można bezproblemowo rozebrać w trakcie
pracy bez wyłączania go - sprawdź jakie jest napięcie na aku i porównaj
z BATTV z apcupsd. Z początku może być z tym trudno - z przodu powinny
być plastikowe zawiasy m.w. jak w meblach, więc podnoś tylko tył.