Re: Partycje 3TB

2011/3/17 "Paweł Lalewicz || i-pawelek@tlen.pl ||" <i-pawelek@tlen.pl>
Mam te same doświadczenia z xfs. Raz miałem pad ale to w powodu uszkodzenia głowicy dysku.
Dlaczego mam xfs na dysku przeznaczonym starsze backupy ponieważ resztę dysków i partycji też mam na xfs.
Serwer stoi w środowisku produkcyjnym pięćdziesiąt kilka hostów, niestety na razie o zakupie macierzy mogę pomarzyć. Do macierzy programowych nie mam zaufania.

Dlaczego też wybrałem xfs a nie ext3. Sytuacja następująca mamy 5 dysków 1-2TB odłączam zasilanie od serwera ile czasu trwa podniesienie systemu na xfs a ile na ext3 przy średnim zapełnieniu dysków 50-60%.

Ja dorzuce swoje 0.03$ - zarowno XFS jak i Reiser sprawily mi duzo problemów ktorych nigdy nie mialem z EXT3/4 . Wiem ze troche roznia sie wydajnoscia jesli chodzi i obsluge duzej ilosci bardzo małych plików vs. dużych plików, ale są inne spoby zeby radzic sobie z bottleneckami IO pod ext3 (np. slice'y LVM po 2gb pod woluminem 10tb) . Dodatkowo EXT mnie jeszcze nigdy nie zawiodl , szczegolnie jesli chodzi o odtwarzanie poprzez FSCK.

Dla przykladu mialem kiedys na reiserze przestój 2dniowy (sic!) w dzialaniu serwera ponieważ reiser stwierdzil nagle (bez zadnej przyczyny i awarii - prosty reboot ) przy maintenance'owym reboocie ,ze trzeba koniecznie przefsckować dysk. Okazało sie ze trwało to wlasnie prawie 48h . Na szczescie w tym przypadku do lost+found wrzucilo mi kilka plików (z kilku milionów lacznie) . Inne opcje z ktorymi mialem do czynienia to np.
- reiserfsck po padzie prądu przerzuca całą zawartosc filesystemu do lost+found z pliczkami o nazwach 1 ,2,3,4 itd
- xfs stwierdza pewnego dnia przy reboocie maintenance'owym ,ze partycja ktora chce zamontowac nie jest partycją XFS

Z extem w wersji 3 z tego co pamietam  minus byl taki ze czas montowania duzego woluminu i jego format jest troszke dluzszy (co mnie osobiscie akurat nie zniechęca ale wiem ze sa fascynaci "szybkiego bootowania" ) no i obsluga duzych plikow z tego co pamiętam troche kuleje (chociaz sie z tym nie spotkalem) .

Druga rzecz ktora jeszcze przyszla mi do glowy jesli chodzi o minusy exta to zdarzalo mi sie ze ubywalo automagicznie miejsca na dysku - tzn du -hs / pokazywal zupelnie co innego niz df -h . Nie wiem do konca czym jest to spowodowane, ale zdarza mi sie to raz na pol roku na maszynie do zbierania logów w sieci ,ktora na vmstacie ma praktycznie 20-40 iowait (tzn. dosc mocno pisze na dysk )

pozdr.

--
Wojciech Ziniewicz
http://www.rfc-editor.org/rfc/rfc2324.txt