RAID na Debianie

Witam,

mam pytanie o programowy RAID w Linuxie, a konkretnie Debianie.
Poczyniłem pewne testy w maszynie wirtulanej, żeby przekonać się jak to działa.
Stworzyłem 2 macierze:
md0 - partycja /boot, ext2
md1 - / , system ext4
brak swapa

md0 to sam mirror złożony z 12 urządzeń (RAID1), bez zapasowych
md1 to RAID10 złożony z 12 urządzeń, bez zapasowych

W najgorszym przypadku mogą paść tylko 2 kolejne dyski (licząc od 1 do 12 padają: 3,4), jak padnie 3-ci to macierz idzie w kosmos (3,4,5). W najlepszym przypadku może paść połowa z 12, tj. aż 6 dysków (np. 2,4,5,8,10,12), po padzie kolejnego - jak wyżej.

Chciałem zapytać czy wydajność 12 dysków w RAID10 będzie większa w operacjach I/O niż tyle samo dysków w RAID4, RAID5 lub RAID6? Mówimy o programowym rozwiązaniu. Znalazłem link:
http://www.linux.com/news/hardware/servers/8222-benchmarking-hardware-raid-vs-linux-kernel-software-raid
ale może ktoś już testował linuxowy RAID z dużą ilością dysków. Wiem, że do RAID5 jest jakiś dodatek w kernelu zwiększający wydajność obliczeniową na procesorach wielordzeniowych.. wymagający oczywiście niestandardowego kernela. Są jeszcze kombinowane levele:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nested_RAID_levels#RAID_50_.28RAID_5.2B0.29
ale chyba nie da się ich skonfigurować na linuksie.

Linuxowy RAID10 użyłem wcześniej tylko raz na 4 x 250GB SATA i niestety zawiodłem się na nim. Po włączeniu ekranu pamiętam tylko jakiś kernel panic error, mam gdzieś nawet zdjęcie, ale nie dało się już danych odzyskać (z żadnej live CD) i był to ewidentnie błąd albo sterownika RAID 10, albo systemu plików ext4. Sprzęt był sprawny, ale dane nie były zbyt cenne, więc postawiłem system od nowa i nie zagłębiałem się.