NAT i Debian 6.0.0 zakończenie?

Witam.
Kilka spostrzeżeń na zakończenie (?) tematu - może komuś się przydadzą?
Kluczowe okazało się pytanie: 'A sprawdziłeś czy ten skrypt się wykonuje ?'
Wydawało mi się to oczywiste (prawo 'x' dla wszystkich). Tymczasem 'iptables -L' pokazało puste łańcuchy. Natomiast po '/etc/rc2.d/S04iptables.sh' 'z ręki' wszystko zadziałało.
Wydaje mi się więc, że nie potwierdziła się hipoteza, że jądro nie ma obsługi maskarady
W kolejnej próbie zmieniając numer porządkowy umieściłem ten skrypt na końcu wywołań w rc2.d - bez efektu.

Dopiero po umieszczeniu '/etc/rc2.d/S04iptables.sh' w /etc/rc.local - działa.

Jeśli ktoś widzi jakieś wyjaśnienie tego i zechce napisać - będę wdzięczny.

Może jeszcze kilka słów na temat nadesłanych uwag: wydaje mi się, że jeśli 'stara' maszyna działa, a potem wypinam ją i w to samo miejsce włączam 'nową', to można wykluczyć kable. Jeśli 'nowa' jest poprawnie widziana od strony Internetu, a ze stacji w sieci lokalnej działa ping do obu IP 'nowej', to można wykluczyć karty. 'Stara' i 'nowa' korzystają z tych samych serwerów DNS, czyli odpada DNS.

Natomiast zgadzam się zwłaszcza z autorem ostatniego listu, że jestem niedouczony. Cóż, jestem takim 'panem od wszystkiego', a roboty jest moim zdaniem dla kilku osób, i to niezłych. Raz zaproponowano mi nawet mycie klawiatur w pracowni (rzeczywiście bardzo przybrudzone...).
Co gorsza wszystko się dynamicznie zmienia. Np. był sobie Grub, w nim menu.lst i wszystko było (w miarę) jasne. Teraz po instalacji Debiana 6.0 mam fatalną rozdzielczość na konsoli. Internet aż roi się od porad: dodać wpis 'wga=791' do menu.lst.

Problem w tym, że menu.lst już nie ma...

Na zakończenie chciałbym bardzo podziękować wszystkim, którzy zechcieli napisać w tej sprawie.

Pozdrawiam,
L. P.