Re: Szafy rack wentylacja

Sprawa dotyczy jednej szafy Linkbasic 42U głębokość 100cm szafa zabudowana z przeszkloną szybą z wentylatorami na górze.

Firma gdzie pracuje od dwóch lat miała duże zaniedbania odnośnie sprzętu, oprogramowania, inwentaryzacji itp. Ogólnie została to w 90% poprawione tak jak powinna być. Od podstaw napisałem mały ERP wspierający duża część procesów w firmie. Ogólnie dyrekcja nabrała zaufania do mnie i przeznacza jakieś dodatkowe środki na "rozwój IT".

Wracając do szafy obecnie serwery to dwa komputery składaki stojące na biurku chłodzone biurkowym wentylatorem w okresie lata przegrzewające się dyski. Jeden to LAMP + poczta i samba. Drugi Windows 2008 i na nim trzy hosty na VMware. W przyszłym roku przymierzam się do wymiany składaków na serwery + macierz, brakuje miejsce na dyskach samby macierz na raid 6 dyski SATA.

Co do ułożenia sprzętu to głównie można wyczytać to co ciężkie to idzie na dół. Ja osobiście chce ustawić od dołu UPS, macierz, serwery, switch, router, patchpanel. Ze względu na koszty zamierzam chłodzić stojącą klimatyzacją szafę od dołu nie wiem czy do dobre rozwiązanie zastanawiam się nad skraplaniem powietrza w szafie. Niestety trochę partyzantki ale klima do pomieszczenie gdzie stoi szafa odpada. Może ktoś z Wa ma klimę w szafie i może się podzielić doświadczeniami z nią i jakie ma model.
--

Z poważaniem,
Paweł Lalewicz