default ACL czy tak ma działłać

Andrzej Kosmala napisał.
> W katalogu innego usera (ela) chcę mieć prawo czytania i pisania
> katalog ma uprawnienia:
> getfacl doc
> # file: doc
> # owner: ela
> # group: users
> user::rwx
> group::rwx
> other::---
> default:user::rwx
> default:user:andrzej:rwx
> default:user:ela:rwx
> default:group::rwx
> default:mask::rwx
> default:other::---
> [...]
Witam.
Tu zbyt duzo raczej nie pomoge. Jednazke widze,ze duzo manipulujesz przy uprawnieniach
dostepu do plikow i katalogow. Latwiej moze bedzie zmieniac je, lub tez
podejrzec jakie one sa uzywajac Midnight Commander. Uruchomic
go zakleciem mc Majac poidswietlony katalog, lub plik wybierac
kolejno f9 dla uaktywnienia gornej belki i dalej strzaklami plik --- >
chmod i masz okienko pokazujace aktualne uprawnienia i do ich zmiany
tabulatorem i strzalkami wybrac dane uprawnienie i go zmienic spacja
Oczywiscie pod koniec wybrac zapisz zmiany. Do niektorych zmian
Midnight Commander trzeba uruchomic jako root. W odniesieniu
do katalogow znaczenmie uprawnien bardziej zawile. Tu
mozna poprobowac podswietlajac nawy katalowoc i 2 krpoki u gory
po ich otwarciu. Jezeli nie chcesz udostepniac nikomu wiecej
poza Toba i Ela moze trzeba bedzie zalozyc oddzielna gruope
uzytkownikow, w ktorej bedziecie. Mnie juz przy braku dostepu nie
raz mc pomogl.

Open Source jest dziś największym i najważniejszym nurtem w sektorze IT - albo dasz się ponieść na fali, albo utoniesz próbując płynąć pod prąd..
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243