Re: iPlus

W dniu 20 października 2010 09:26 użytkownik Stanisław Findeisen
<stf@eisenbits.com> napisał:
> Proszę, nie mów do mnie o network manager. ;-)
> Mam z tym same problemy (przy WiFi). Ostatnio go wywaliłem.

Generalnie wystarczy skonfigurować sterownik (dla większości modemów
Huawei będzie to moduł option), tak aby w systemie pojawił się port
szeregowy powiązany z modemem. Czasem można użyć modułu usbserial i
ustawić opcje vendor, product i maxSize. Działa to jako 115200bps i
chyba tylko z modemami USB.

Gdy to jest zrobione potrzebne są skrypty chata, które zainicjują
połączenie oraz konfiguracja pppd. Ostatnim, Debianowym, elementem
układanki jest wpisanie nowego interfejsu do /etc/network/interfaces.
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami, to mogę wysłać moją
konfigurację wieczorem.

Dodam jeszcze, że działają mi modemy Huawei E272 (USB) oraz E870
(ExpressCard na przejściówce do PCMCIA).

Jeśli chodzi o zasięg to różnie bywa. HSPA wymaga bycia w zasięgu
dwóch BTS-ów. W mieście to normalne, ale podróżując pociągiem nie jest
to regułą.

--
Krzysztof Burghardt <krzysztof@burghardt.pl>
http://www.burghardt.pl/