Re: problem z NAT

W dniu 1 września 2010 11:36 użytkownik Mariusz Sielicki
<mariusz.sielicki@gmail.com> napisał:
> Z całym szacunkiem dla Twojej osoby, nie zgadzam się z Tobą.
> Rozwiązanie, które opisałem wcześniej działa u mnie od kilku lat.
> Ponadto pakiety z LANu nie "przechodzą" przez router bo są zawracane z
> powrotem w łańcuchu PREROUTING. Jezeli na routerze jest dodatkowo
> zrobiona maskarada (zrobiona dobrze, tak za maskowane są pakiety

wydaje mi się że cała magia kryje się za słowem "dobrze" :) . naświetl
mi proszę jak Ci się to udało zrobić bo ja się spotykam z tym
problemem od dawna i zawsze używam bardziej czasochłonnych DNSowych
viewsów. regułka określająca maskowanie _wszystkich_ pakietów
wychodzących przez zewnętrzny interfejs nic u mnie nie daje.

> wychodzące z interfejsu zewnętrznego a nie tylko te, które posiadają
> adres prywatny) to w logach serwera www będą widoczne żądania również
> z adresów prywatnych.

serwer www dostaje request np z adresu ("zawróconego" przez NAT na
PREROUTINGU) 217.23.21.22 a w logu widzi np 192.168.2.10 ?

pozdr.

--
Wojciech Ziniewicz
http://www.rfc-editor.org/rfc/rfc2324.txt