Re: Praca zdalna - na co zwrócić uwagę?

Rafał Radecki <radecki.rafal@gmail.com> wrote on 2010-06-09 17:28:05:

> Otrzymałem dzisiaj ofertę pracy zdalnej polegającej na napisaniu
> kilku skryptów (bash+PHP) miesięcznie i monitorowaniu serwerów pod
> kątem ewentualnych problemów (alerty Nagios-a). Oferta
> niesprecyzowana raczej, podane są ogólne warunki współpracy. Jest to
> pierwsza oferta tego typu od firmy jaką otrzymałem. Zastanawiam się
> czy moglibyście podpowiedzieć na co zwrócić uwagę? Czy są jakieś
> pułapki, których warto było by uniknąć (może związane z podpisywaną
> umową, jej typem, treścią...)?

Wg mojej skromnej opinii umowa taka nie różni się specjalnie od jakiejkolwiek innej, "normalnej" umowy.
Zwrócić powinieneś uwagę na sposób wymiany informacji pomiędzy Tobą a zleceniodawcą, określenie czy informacja przekazana mailem jest wystarczająca i w jakim zakresie, kto ponosi odpowiedzialność za problemy z dostępem, co się dzieje, gdy nie możesz świadczyć usług, bo nie ma dostępu do serwera itp. Oprócz tego standardowe problemy przy współpracy z dowolnym zleceniodawcą w podobnym zakresie: kto jest odpowiedzialny za ew. problemy z działaniem, jak szybko masz reagować, jaki czas naprawy usterki, co to jest usterka, odpowiedzialność za błędy itp, itd.

Tomek Frydryk