Technologia DSL

Witam,
Wiem że nie jest to grupa o sieciach, jednak nie znam żadnej grupy o takiej tematyce na której było by tylu fachowców. Poprzednie pytania dotyczące transmisji danych w kablówkach zadałem również na forach http://ccie.pl oraz http://elektroda.pl, jednak dopiero tutaj dostałem na nie odpowiedź. Jeśli znacie jakieś fora, kanały IRC albo listy o sieciach na których jesteście zarejestrowani, to proszę o podanie ich adresów.  Z góry przepraszam wszystkich którym nie odpowiadają moje pytania, nie związane z tematyką tej grupy.

Ale przechodząc do tematu, to wyczytałem na wiki że modem DSL to tak naprawdę zespół modemów. Na czym to polega? Ile jest tych modemów? Jakie wykorzystują one rodzaje modulacji cyfrowych? Tam są jakieś kanały o określonych szerokościach pasma, jak w DOCSISI'e? Jest na necie jakieś porównanie różnych odmian DSL'ów, w którym były by wyszczególnione prędkości przy różnych modulacjach, szerokości pasma na kanale downstream oraz upstream?

Jak już wcześniej pisałem chciałbym przygotować sobie takie tabelki z wartościami, o które mogą pytać na konkursie. Oczywiście będzie to legalne, bo będziemy mogli tam korzystać z neta.

P.S. Wysyłam tą wiadomość drugi raz, ponieważ nie jestem pewien czy poprzednim razem dotarła ona do listy - nie pojawiła się ona w archiwum listy, pomimo że wiadomość wysłana później już tam jest.

Aleksander Kurczyk