Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03)

Witam,
Teraz już piszę w zupełnie innej sprawie. Nie działa mi mikrofon, a na wyjściu audio dźwięk jest bardzo słabej jakości (jak z komórki). Próbowałem konfigurować na różne sposoby alse, włączać i wyłączać różne przełączniki, pogłaśniać itp., ale za każdym razem otrzymywałem ten sam efekt, bardzo cichy dźwięk z mikrofonu (tak cichy że  słabo słychać tylko uleżenia w obudowie). Co do dźwięku na wyjściu to jest on bardzo słabej jakości (jakby w tle odtwarzane było nagranie szeleszczącej reklamówki biodegradowalnej) po ustawieniu PCM na więcej niż to z szarego zakresu.

darkmaster977@darkmaster977-laptop:~$ lspci | grep Audio
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03)

Przypuszczam że mam coś ze sterami. Są jakieś inne lepiej działające??? Dać wyniki jakiś innych komend???

Aleksander Kurczyk