Alias eth0:1 na zewnętrznym interfejsie, czy powoduje spowolnienia?

Witam
Miałem ostatnio problem z swoim publicznym IP, został on zablokowany w niektórych sieciach (przez mailman i duże ilości poczty). W każdym bądź razie aby obejść ten problem dodałem do zewnętrznego interfejsu nowy publiczny adres, poprzez alias. Teraz cały ruch sieciowy jest udostępniany dla sieci wewnętrznej z innego adresu IP, co rozwiązało problem blokowania, natomiast serwer nadal pozostał przy swoim starym adresie - bo taki był warunek tego rozwiązania. Po tej zmianie zauważyłem jednak spowolnienie w ładowaniu się stron, czy może ktoś z was spotkał się z czymś takim, że aliasy na karcie sieciowej spowalniają w widoczny dla ludzkiego oka transfer sieciowy?

--
Grzegorz Kuczyński