Re: usb-storage problem

Hej,

Dzięki za sugestie, ale jak pisałem, jak ręcznie stworzę plik urządzenia,
np: /dev/sdc, /dec/sdc1 itp itd to spokojnie mogę używać dysku - montować,
zapisywać/odczytywać, stąd poniższe odpowiedzi na pytania
(...cut...)

W tej chwili vfat, docel ext3, ale nie w tym problem...

j.w. - to nie wpływa

> Sorki za spam, pierwsza wiadomość mi się schowała i podeszłem do tematu
> na
> podstawie tego fragmentu.
>
> btw. instalowales lennego, czy aktualizowales do lennego?

Można powiedzieć, że i instalowałem i migorwałem, tzn. odpiąłem jeden dysk
z mirrora i za pomocą debootstrap'a zainstalowałem Lenny'ego. W chroot'cie
skofigurowałem to co się dało no i potem uruchomiłem Lennego a pozbyłem
się starego systemu podłączając go do mirror'a w nowym systemie (Lennym).
jednak nie widzę powodu, żeby mogło to wpłynąć na obsługę dysku USB.

> Pozdrawiam!
> Marek Żabiński

libdevmapper'a - mam zainstalowanego, jednak nie widzę związku z dyskiem
usb. Z software raidem, który mam i owszem :)

Podsumowują problem jeszcze raz:
1. dmesg pisze, że został podłączony dysk

[    9.109150] usb-storage: device scan complete
[    9.109618] scsi 2:0:0:0: Direct-Access     WD       2500BEV External
1.75 PQ: 0 ANSI: 4
[    9.110106] sd 2:0:0:0: Attached scsi generic sg3 type 0
[    9.110980] sd 2:0:0:0: [sdc] 488397168 512-byte hardware sectors: (250
GB/232 GiB)
[    9.111476] sd 2:0:0:0: [sdc] Write Protect is off
[    9.111523] sd 2:0:0:0: [sdc] Mode Sense: 23 00 00 00
[    9.111527] sd 2:0:0:0: [sdc] Assuming drive cache: write through
[    9.112725] sd 2:0:0:0: [sdc] Assuming drive cache: write through
[    9.112772]  sdc: sdc1
[    9.113573] sd 2:0:0:0: [sdc] Attached SCSI disk

Widać ładnie, że to Western Digital i że ma jedną partycję - sdc1.

2. Problem w tym, że udev (tak myślę) nie tworzy pliku urządzenia - w tym
przypadku /dev/sdc i /dev/sdc1

3. jak ręcznie za pomocą mknod utworzę device'y to spokojnie mogę dysk
montować i używać.

PROBLEM - dlaczego plik urządzenia nie tworzy się automatycznie???

Ostatnio z braku pomysłów zainstalowałem nawet hald, co z obecnego punktu
widzenia (nie pomogło) wydaje mi się głupim pomysłem :)

Próbowałem też użyć coś w stylu:
#udevadm test --force /dev/sdc1
ale jakoś bez sukcesów i dostatecznej wiedzy jak by mi to miało pomóc...
błądze...

Sparawa tym trudniejsza, że do serwera nie mam fizycznego dostępu, a dysk
USB ma służyć do backupów (tzn. miły Pan, powiedzmy Henio, ma go raz w
tygodniu podłączać do serwera, a ja sobie zrobię backup).

Czekam na sugestie, pomysły.