odwieczny problem z ati ;)

Witam

Zmieniłem kartę graficzną i drugi raz popełniłem błąd biorąc ATI zamiast NVIDII. Męczyłem się z kartą tego producenta kilka lat tamu, zanim
uznałem, że z NV mi po drodze. :)
Do rzeczy:
Karta to PCS HD4670 z 512MB RAM.
Sterowniki jak i moduł kernela załadowane pomyślnie, agpgart oraz drm skompilowane jak manual przykazał - tylko w module.
Start GDM, KDM, czy domyślnego środowiska przez startx kończy się śmiercią systemu- czarny ekran bez jakiejkolwiek zawartości.
Zdalnie można jeszcze się do niego zalogować,  jednak process X zabiera 100 proc jednego z rdzeni i nie sposób go ubić - albo nie potrafię
;).
Oczywiście klawiatura jest martwa - nie mogę wrócić do konsoli.
Logi X serwera nie zawierają niczego interesującego - brak informacji o jakimkolwiek problemie.
xorg.conf jest generowany za pomocą aticonfig --initial -f - jak sądzę jest to podstawowa konfiguracją z którą karta powinna ruszyć.
Wskazanie sterownika ati zamiast fglrx oczywiście działa - jednak mi zależy na 3D.
Debian testing/squeeze
kernel 2.6.31.4 - kompilacja własna

Jestem świadom, że na podstawie podanych danych trudno wywróżyć rozwiązanie problemu.
Jeżeli ktoś z was posiada ten model karty -i udało się ją uruchomić ze sterownikami ATI - prosiłbym o następującą pomoc:
Wersja kernela, wraz z konfiguracją.
Wersja sterownika
Wersja x.org, wraz z konfiguracją
Robert Rakowski