Re: Przeniesienie macierzy na nowy system.

W dniu 10 listopada 2009 08:51 użytkownik Mariusz Kruk
<kruk@epsilon.eu.org> napisał:
[...]
> Może zaczniemy od podstaw - głównym zadaniem RAID jest minimalizacja
> downtime'u oraz utraty danych _z powodu awarii jednego (przy wyższych
> poziomach może być więcej niż jednego) urządzenia_. To nie rozwiązuje
> problemu np. uszkodzeń logicznych na poziomie filesystemu, albo błędów
> użytkownika.
> Generalnie - im więcej niezależnych kopii danych, tym niższe
> prawdopodobieństwo uszkodzenia ich wszystkich równocześnie. Dlatego
> można np. rozważyć zrobienie trzech osobnych dysków i robienie backupów
> [...]

Dokladnie - dla mnie najlepszym sposobem backupu jest RAID1 (np 2x 500
gb )+ jeden dodatkowy dysk na ktory backup przebiega rsyncem co np
tydzien.

RAID1 zabezpiecza w miare przed utrata danych a dodatkowy dysk przed
bledami uzytkownika (np rm -fr jakis katalog /  przypadkowo naciskajac
spacje po nazwie katalogu przed sleszem ;) )

pozdr.

--
Wojciech Ziniewicz
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2324.html