Re: gnome+kdevelop: polskie literki

Marcin Kasperski wrote:

> Wygląda na konflikt iso-8859-2 versus utf-8.
> Sprawdź swoje LANG

Hmm, a to ci dopiero.... LANG jest en_US.UTF-8, zarówno dla KDevelop jak
i innych programów. Problem jest tylko z KDevelop. Gdy jednak zmienię
LANG na pl_PL.utf8 to wszystko jest ok...

Jak jest zaimplementowany KDevelop? Dlaczego zmiana LANG pomaga? Jak się
wciśnie np. "Alt+A" w okienku KDevelop to co właściwie KDevelop dostaje?
Znak 'A' i flagę "Alt" czy gotowy znak Unicode? I od kogo to dostaje? Od
GNOME?

A dlaczego sposób wyświetlania znaków Unicode zależy w KDevelop od LANG?
To chyba nie jest normalne? Przypominam że to jest problem z
wyświetlaniem --- to co wpiszę KDevelop zapisuje dobrze do pliku i potem
mogę odczytać prawdziwe polskie literki w UTF-8. Mogę je też przekleić z
KDevelop (en_US.UTF-8) do tego maila (icedove, en_US.UTF-8) i wtedy też
je widzę.

Jakieś inne pomysły na rozwiązanie tego? Bo w tej wersji to przypuszczam
że będę miał: angielskie napisy, polskie literki i daty (i inne rzeczy)
typu "śro 25 sty" a tego ostatniego nie chcę. Chcę mieć wszystko po
angielsku + polskie literki.

STF

http://eisenbits.homelinux.net/~stf/