Re: MTA Debiana

On Sat, Aug 08, 2009 at 01:48:22PM +0200, pch0317 wrote:
> Czy istnieje mechanizm ktory pozwalalby na filtracje poczty na poziomie
> sesji SMTP. Jesli tak to jak sie on nazywa.
> Chodzi mi o to aby serwer odrzucal od razu pewne wiadomosci i nie musial
> ich przetwazac a w ten sposob byl by nieco "odciazony".

IMO elastyczność Exima w tej dziedzinie to jeden z jego największych
atutów.  Jest kilka mechanizmów, w zależności od tego na jakiej
podstawie chcesz filtrować:
 - język ACL - na każdym etapie transakcji SMTP, rozdział 40
 - content scanning w ACL (spam, malware), rozdział 41
 - local_scan (własny dowolny kod w C lub perlu, dynamicznie linkowany z
   Eximem), rozdział 42

Krótkie wprowadzenie na temat możliwości jest w
http://exim.org/exim-html-current/doc/html/spec_html/ch03.html#SECID11

Dokumentacja (kolejny z atutów Exima) jest pod:
http://exim.org/exim-html-current/doc/html/spec_html/index.html

--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216