Re: prawa do public_html

On Wed, 2009-08-05 at 08:56 +0100, Marcin Owsiany wrote:

> Bez uciekania się do ACLi to chyba tylko zmieniając grupę katalogu na
> www-data, bez uprawnień dla "reszty". Ale to będzie nieco ciężkie do
> osiągnięcia, jeśli katalogi public_html będą w katalogach domowych
> użytkowników.

Poza tym, przecież o to chodzi, żeby można było czytać pliki z
public_html. Po to się je tam umieszcza. Jaka jest różnica czy
użytkownik zrobi http://serwer/~user/plik.txt, czy
~user/public_html/plik.txt?
Dodajmy, że można dać własność public_html dla $USER.www_data. To raz.
A dwa, że można dać prawa na 0711 dla katalogu. Wtedy można zrobić `cd
public_html', ale nie można w nim już zrobić 'ls' (chociaż można
otworzyć np. public_html/index.html, o ile się zna nazwę).
http://en.wikipedia.org/wiki/File_system_permissions#Traditional_Unix_permissions

--
\------------------------/ (A)bort (R)etry (B)lame someone.
|  Kruk@epsilon.eu.org   |