Re: Ustawienie rozdzielczości w Debian Lenny v5.0 stable /amd64

Dnia 2009-07-29, o godz. 20:39:13
Radek Szlazak <chriss.kilmonie@gmail.com> napisał(a):

> Mam duży problem by zmusić posiadaną przeze mnie kartę grafiki do
> pracy w rozdzielczości 1024x768. Owa karta została wyprodukowana przez
> Matroxa, jest to karta na PCI. poniższe dane zostały zaczerpnięte przy
> pomocy polecenia lspci:
>
> 01:05.0 VGA compatible controller: Matrox Graphics, Inc. MGA 1064SG
> [Mystique] (rev 03)
>
> Ta karta pod Windows potrafi pracować w trybie 1024x768@85Hz-16bit
> tyle Windows strasznie mi nie odpowiada, wolałbym dostosować w jakiś
> sposób Debiana niż przeskakiwać się na Windows.

Nie napisałeś nic o monitorze, ani nie wkleiłeś /var/log/Xorg.0.log.

Na początek jako root:

# dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

potem, w /etc/X11/xorg.conf do sekcji Monitor dopisz coś w stylu

#v+
HorizSync 30 - 70
VertRefresh 50 - 90
#v-

prawidłowe wartości (szczególnie górna HorizSync) powinny być w
dokumentacji Twojego monitora (po 85 Hz zakładam, że używasz CRT), lub
na tyle jego obudowy. Przy złych zakresach możesz uszkodzić monitor lub
nic na nim nie zobaczyć po włączeniu Xów.

70 kHz powyżej wziąłem stąd:

http://www.mythtv.org/wiki/Modeline_Database#VESA_ModePool

# 1024x768 @ 85 Hz (VESA) HSync: 68.6773 kHz
ModeLine "1024x768" 94.50 1024 1072 1168 1376 768 769 772 808 +HSync +VSync

Do sekcji Screen dodaj:

#v+
DefaultDepth 16
SubSection "Display"
    Depth   16
    Modes   "1024x768"
EndSubSection
#v-

Jeżeli Twoja karta graficzna ma 4 MB RAMu, teoretycznie powinieneś móc
zastąpić powyższe 16-nastki 24-kami.

--
Krzysztof Kaczmar