wyłączanie komputera z menu gnome

To się stało po aktualizacji gnome do 2.26 w Sidzie.
Prawdopodobnie ma w tym udział:hal, policykit i chyba nawet consolekit.
Możliwość wyłączenia była w menu System, teraz zostało tam tylko wyloguj.
Mam uruchomiony /usr/sbin/console-kit-daemon ale nie przez /etc/init.d tylko
jakoś inaczej. W sieci znlazłem krótką informację, że to on jest
odpowiedzialny za ten problem dla gentoo i archlinuksa i należy zmienić
ustawienia policykit. Czy w debianie jest tak samo?
Ustawianie polkit-auth i polkit-action to dla mnie trudne i niezrozumiałe.
Spróbowałem wyczyścić system z gnome-power-manager i gdm a następnie
zainstalowałem to do nowa nic nie pomogło.
W domu mam również Sida który po aktualizacji gnome cierpiał przez kilka dni
po tej aktualizacji i po następych kilku powróciło mu wyłączanie w menu systemowym gnome.
Jak poprawić ten system w pracy? W opcjach gdm mogę wyłączyć komputer lecz
to wymaga wcześniejszego wyjścia z gnome.
Może ktoś rozwiązał taki problem?
Pozdrawiam
Andrzej