Re: Postfix + SSL?

Sat, Jun 20, 2009 at 07:51:45PM +0200, Rafał Radecki wrote:
> Witam wszystkich. Aktualnie mam problem do rozwiązania: postawić serwer
> SMTP:
> - standardowo port 25/tcp;
> - submission na porcie 587/tcp;
> - SSL na porcie 465/tcp;
> - backend (użytkownicy/domeny/aliasy/hasła) na PostgreSQL.
> Planuję użyć Postfix-a ponieważ z nim mam najwięcej doświadczenia.
> Konfigurowałem już wsparcie dla TLS, z tego co pamiętam wówczas
> nasłuchiwanie odbywało się chyba na (jednym) porcie 25 zarówno dla SMTP z
> jak i bez TLS/SSL(mogę się jednak mylić ;)). Czy się mylę? W jaki sposób
> [...]

Porty na jakich słucha możesz ustawić w master.cf, poniżej przykład:

# 587 (wymuszenie TLS):
submission inet n       -       n       -       -       smtpd
  -o smtpd_tls_security_level=encrypt

# port 465 dla ssl (dla klientow nie rozumiejacych starttls)
smtps     inet  n       -       n       -       -       smtpd
  -o smtpd_tls_wrappermode=yes

Co do Postgresa, najważniejsze rzeczy masz w dokumentacji (a jakże):
http://www.postfix.org/PGSQL_README.html
Reszta już podobnie jak setkach howto, kwestia pozakładania i
wypełnienia odpowiednich tabel.

Marcin Rzepecki
m.rzepecki(at)iem.pw.edu.pl