lanny , a czcionki w programach używających qt4

Witam serdecznie, czy komuś temat czcionek pod debianem lenny w qt4 jest znany? Mam zainstalowanego dabiana lenny i używam gnome'a. We wszystkich programach używających qt4 czcionki wyglądają beznadziejnie. Jakoś udało mi się włączyć antyaliasing przy pomocy opisu znalezionego w google, ale dalej mnie to nie zadowala. Czy ktoś rozwiązął ten problem?? Jak zrobić to, aby aplikacje dla qt3 i qt4 używały ustawień czcionek gnome'a?