Re: Debian jako serwer PPTP.

Witam

Po tygodniu testów, prób itp. udało mi się rozwiązać problem.
Przekazuję, bo może komuś się w przyszłości przyda. Okazało się, że
problemem był spowodowany odpowiednim doborem parametru mtu. Można to
sprawdzić za pomocą pinga z komputera klienta:

ping x.x.x.x -l yyyy

gdzie yyyy to rozmiar w bajtach wysyłanego pakietu. Ja pingowałem
zarówno serwer PPTP jak i komputery w sieci lokalnej. Okazało się, że
pingi większe niż 1200 bajtów nie przechodziły, mniejsze działały bez
problemów. Pomogło ustawienie w pptpd-options parametrów:

mtu 1200
mru 1200

Teraz zarówno kopiowanie jak i np. zdalny pulpit.

Grzegorz Gnieciak