Re: Podsieć

Dzięki:) Serwera DHCP niema, może użyłem złego słowa... Router jest postawiony na wirtualnej maszynie VMWare. Na jednym interfejsie jest stały publiczny adres IP (most sieciowy do mojej sieciówki), a na drugim (HostOnly) 192.168.24.1. Na drugiej maszynie Windows XP, z jednym interfejsem sieciowym (HostOnly). Adres IP to: 192.168.24.2. Jak udostępnić maszynie z Windowsem XP, pół mojej lokalnej podsieci (255.255.255.128)??? Podsięć nie musi być lokalna może być dowolna - mogę odpiąć interfejs "WAN" przy routerze...

W dniu 2 kwietnia 2009 16:17 użytkownik Robert Ramiega <jedi@plukwa.net> napisał:
On Thu, Apr 02, 2009 at 02:50:49PM +0200, Aleksander Kurczyk wrote:
> Mam na Debianie router przydziela on prywatne adresy IP, a następnie robi
> translację adresów (NAT). Jak mam skonfigurować router żeby przydzielał
> publiczne adresy IP??? Załóżmy że mam wykupioną podsieć. Aktualnie nie mam

 Rozumiem, że przydzielanie adresów jest poprzez DHCP, tak? Sporo zależy od
tego czego używasz jako serwera dhcp (w sensie pakiet a nie system =o)
 Zewnętrzne adresy są przydzielane przeważnie konkretnym komputerom
identyfikowanym na podstawie MAC adresu karty sieciowej. Poza tym musisz
mieć jeszcze poprawnie skonfigurowany routing.

> podsieci, pytam z ciekawości. Jak mam skonfigurować router żeby przydzielił
> jednemu komputerowi z sieci małą podsieć. Załóżmy że mam podsieć
> 255.255.255.0  i chciałbym przydzielić komputerowi z sieci podsieć
> 255.255.255.128. Czy mój router dalej będzie miał dwa adresy IP (wewnętrzny

 A to jest nieco inny scenariusz... W tym przypadku powinieneś wy-route-ować
tą podsieć na ten komputerek (powinien miec statyczny adres ip)

> i zewnętrzny), mimo że wewnętrzny adres będzie publiczny??? Skąd mój

 Tak. Chyba, że nie będziesz potrzebował NATowania dla komputerów z
niepublicznym adresem IP.

> dostawca bierze podsieć??? Wiem od swojego dostawcy... Ale skąd bierze ten
> na samej górze???

 "Nieco" uogólniając z kartki na której są wypisane nie zagospodarowane klasy
IP =o)

--
 NameLess, the Jedi     | Just a friendly Jedi Knight
 Robert Ramięga         | http://nlj.plukwa.net/