Debian jako klient PPPOE (vpn)

Witam,

W mojej sieci LAN ethernet, jest ustawione uwierzytelnianie pppoe do wirtualnej sieci prywatnej, aby znalezc sie w lanie, serwer dhcp przydziela ip z zakresu 192.168.2.X. Aby miec internet, trzeba skonfigurowac (pod windowsem) polaczenie - utworz nowe polaczenie, Polacz z siecia prywatna za posrednictwem internetu, nazwa hosta 192.168.0.1 (vpn jest z zakresu 192.168.0.X) pozniej w okienku podobnym do ppp (polaczenie modemowe) wpisuje login i haslo, rejestruje mnie w sieci i przydziela adres z zakresu 192.168.0.X, teraz mam Internet. Chodzi o to, ze to samo chcialem zrobic pod Debianem, poczytalem troche o pppoe, ppptp, pppd, pomeczylem sie no i nic mnie sie nie udalo zrobic. Podejrzewam ze do pppoe potrzebowal bym modemu, a mam tylko jedna sieciowke ethernet na ktorej ma byc lan 192.168.2.x a po uwierzytelnieniu 192.168.0.x, pomysly mnie sie skonczyly. Moze ktos juz cos takiego konfigurowal po stronie klienta ? moze podobne pytania (watki) sie gdzies juz pojawily, prosze o pomoc. Debian 5.0 swierza instalacja. Jadra nie konfigurowalem, jest to co instalator dal.

--
敬具,
       プカ ヤツェク.