Re: Exim4 autoryzacja Icedove

>  Chodzi Ci o konfigurację serwera poczty przychodzącej (POP3/IMAP)?

Tak, używam courier-pop-ssl.

>  Zdaje się, że ten checkbox odpowiada za wykorzystanie mechanizmów
> Kerberosa. Wydaje mi się, że nie jest Ci to potrzebne (no chyba, że męczysz
> się z MS Exchange jako serwerem pocztowym =o))

Aaaaa no właśnie. MS Exchange nie potrzebuje.

>  Jeśli chodzi Ci o autoryzację przy wysyłaniu poczty, to proponuję przyjrzeć
> się sasl-owi i zajrzeć do /etc/exim4/conf.d/auth/30_exim4-config_examples

Tak znam go.
apt-get install sasl2-bin
no i odkomentować to co napisałeś.

A czy zamiast tego sasla nie może być courier_authdeamon?

Mam go w tej sekcji odkomentowanego. Coś jeszcze on potrzebuje?

> (poszukaj linii zaczynającej się od login_saslauthd_server). Dobrze jest
> przy tym pamiętać, że przesyłanie haseł otwartym tekstem po sieci nie jest
> dobrym pomysłem (włącz TLS w Eximie)
Jasne to obowiązkowo.

Czyli coś takiego?
MAIN_TLS_ENABLE = true
tls_on_connect_ports=465
auth_advertise_hosts = ${if eq{$tls_cipher}{}{127.0.0.1}{*}}