Re: Sed/awk czy Perl?

On Fri, Mar 06, 2009 at 10:38:36AM +0100, Jerzy Patraszewski wrote:

> opanowania co sed i awk, na jednolinijkowcach perlowych nauczysz się
> szybko regexp'ów, pętli itd, jak to poznasz to nie dość że będziesz w

 Błagam! Tylko nie perlowe jednolinijkowce! Jednolinijkowce to się robi w
shellu.

 Poza tym jedna uwaga: człowiek chciał się *nauczyć* pisać skrypty. Skoro ma
się uczyć to niech nabierze dobrych nawyków typu czytelność, komentarze itp
itd (stąd zresztą moja sugestia dotycząca pythona) Czym skorupka za młodu
nasiąknie, tym na starość trąci. Własne skrypty pewnie zrozumiemy i po 5
latach, skrypt kolegi, z którym pracujemy od 5 lat może być niezrozumiały po
3 miesiącach.

 Jednolinijkowce ratują życie i oszczędzają czas adminom ale generalnie mają
zerową wartość edukacyjną (przeważnie i tak są jednym wielkim hackiem)

--
 NameLess, the Jedi     | Just a friendly Jedi Knight
 Robert Ramięga         | http://nlj.plukwa.net/