Mozila, polisy i inne takie (Was: Samba + Vista i profile mobilne [problem z uprawnieniami])

On Fri, 2009-03-06 at 11:18 +0100, Jerzy Patraszewski wrote:

> Profile zapewnią ci łatwość backupu danych użytkowników - szczególnie
> poczty i przeglądarki (szczególnie jeśli używasz czegokolwiek z
> Mozilli !). W produktach Mozillii profile (Thunderbird, Firefox,
> Seamonkey itd) są przechowywane w katalogach o randomowo-jego-mać
> generowanych nazwach. W związku z tym nie da się jakoś sensownie
> zautomatyzować przekierowania ww. katalogów na serwer inaczej niż
> przez synchronizowanie profili :/

Da się. Wystarczy użytkownikowi dać standardowy profil o ustalonej
nazwie.

> No i najistotniejsze - a czy to się tobie opłaca? Profile rozrastają
> sie w szybkim tempie, nie wyobrażam sobie np. 200 userów, każdy z
> profilem co najmniej 100M, łączących się na stacjach - wszystko ci się
> będzie sypać, przez sieć przewalać będziesz tony trafficu,
> synchronizacja profili przy logowaniu i wylogowywaniu - dłuuugaitd., no
> i gdzie to zmieścisz Oo ?

A kto powiedział, że profile muszą być tak duże?
A nie prościej ustawić np. %AppData% na dysk sieciowy? To samo z %
Desktop%, %Personal% itepe itede.
Mam tak od prawie dziesięciu lat i działa bez większych problemów.

--
[------------------------] She  was  only  the statistician's daughter,
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] but she knew all the standard deviations