Samba + Vista i profile mobilne [problem z uprawnieniami]

Witam
W skrócie to tak: mam windows server 2003, domena, klienci Vista. Nie wiedzieć czemu ;) postanowiłem wywalić ten win srv i zamienić go na Debiana z sambą jako PDC, a klienci zostają z najlepszym systemem na świeci ;). 10 opisów jak to zrobić itp, w końcu poskładałem ten smb.conf do swoich potrzeba i upodobań, dodaje Viste do domeny, Witamy w domenie ;) loguje się i co widzę? przepiękny dymek informacyjny... coś w stylu załadowanie profilu nie powiodło się, został załadowany profil tymczasowy, po wylogowaniu zmiany nie zostaną zachowane... skontaktuj się sam z sobą ;). Patrze w logi i widzę (przepraszam, że nie podaje dokładnie szczegółów, pisze z pamięci, bo nie mam dostępu do serwera ponieważ musiałem przepiać dysk z działającym win srv) i widzę ze autoryzacja ok, ale chce stworzyć katalog test.V1 i tu odmowa dostępu identyfikowana czymś w stylu NT_DOMAIN_ACCESS_DENIED (ale nie dokładnie tak), ale wiadomo o co chodzi, gdzieś prawa poleciały. Profiles i netlogon mam w /home/samba/, do samby już mam 777. Głównie wzorowałem się na opisie z rozdziału "Domain Controller" samba HOWTO. Dodałem te grupy oraz odwzorowałem je na NT jak tam pisze. Testowego użytkownika test dodałem do grupy users, czyli jak rozumiem ntgroup="Domain Users". mimo to nie może zapisać swojego profilu. Podejrzewam, i pewnie słusznie ;) że mój błąd kryje się w tym lakonicznym zdaniu: "Add users to groups as required for access control on files, directories, printers, and as required for use in the Samba environment." Przyznaje się, że na Viscie nie było konta lokalnego test, czy musi być?

Być może ktoś mi coś podpowie, może sam dojdę po jakimś czasie, bo domena już działa, jest tylko problem z uprawnieniami - wykończeniówka ;), i tu właśnie nie wiem czy to wina po stronie serwera czy Visty. Nie mam jak przetestować czy na XP np. działa. Przeczytałem już wiele postów, opisów itp. odnośnie problemów z tą domeną na sambie, a zwłaszcza z nowymi Windowsami jest wiele problemów. Teraz (już tak mam tego dość) bardziej mnie interesuje czy te profile mobilne są wogóle warte zachodu, wraz z ta cała domeną? Interesuje mnie scentralizowane logowanie (niech będzie ta domena), wymiana plików w sieci oraz dane użytkowników w jednym miejscu. Jednym zdaniem: PDC bez profili tylko z logowaniem oraz dyski sieciowe (z objaśnieniem, że tam mają zapisywać dane, na których im zależy, oraz których będą mogli użyć z innego komputera w sieci). Czy naprawdę tak wiele zyskuję konfigurując te profile? Bo zabawy jest co niemiara. Może ktoś z was otrzymuje podobny efekt do domeny z profilami mobilnymi robiąc to troszkę inaczej niż Microsoft ;) Dokładnie to chodzi o pracownie komputerową, więc to nie są jakieś super ważne dane, chodzi o to aby jak najmniej uczniowie mogli popsuć a ja miał jak najwięcej czasu na inne zajęcia ;). Bo domena na win srv 2003 w instalacji oprogramowania na 15 komputerach na raz jakoś nieszczególnie pomaga ;) bardziej to w teorii działa niż praktyce, do tego chyba zastosuje WPKG.

Aha, Debian Lenny

To żem skrócił ;)
Pozdrawiam wszystkich z lisy.

Zyskaj tak jak ja 9% na lokacie w pierwszym miesiacu! Sprawdz! http://link.interia.pl/f207b