Re: Sed/awk czy Perl?

===== Dnia: czwartek, 5 marca 2009, Wojciech Ziniewicz pisze:
> [...]

Ja tam piszę dużo skryptów i używam basha plus narzędzia powłoki (w tym sed i
bardzo okazyjnie awk). Jak potrzebuję języka bardziej ogólnego, to python
jest super, polecam! No i na wszystko dobre jest C -- bez plusów! :) :) :)

> Naucz sie perla - jak bedziesz umial perla to automatycznie umiesz seda ;)
> awk jest w miare prosty, i jesli znasz perla to go nie potrzebujesz (
> awk jest glownie do formatowania danych )
>
> Ogolnie polecam z grubej rury od razu , a jak sie przestraszysz to
> zapodaj seda , ale nauka seda to jest ..nie wiem moze 2h..

Nawet krócej, bo chyba na pamięć nie trzeba się uczyć... :)

Perl jest może i fajny, ale go nie lubię, bo jest (dla mnie) strasznie
nieczytelny i nieporządny -- ale to pewnie moje wrażenie... Na pewno jednak
Perl jest potężnym (naprawdę!) narzędziem, ale z drugiej strony, czy w
codziennych skryptach potrzeba bardzo potężnego narzędzia... Nigdy mi się
produkcyjnie nie przydał (to znaczy, żebym sam coś napisał potrzebnego, bo z
gotowego oprogramwoania w Perlu oczywiście -- jak chyba każdy, choćby
nieświadomie :) -- korzystam).

pzdr,
jmb