Re: Sed/awk czy Perl?

W dniu 5 marca 2009 13:20 użytkownik Rafał Radecki
<radecki.rafal@gmail.com> napisał:
> Witam. Aktualnie rozpoczynam naukę pisania skryptów, zapoznanie z bash-em
> oraz podstawami wyrażeń regularnych mam już za sobą. Zastanawiam się teraz z
> czym powinienem się zapoznać:
> - sed/awk?
> - perl?
> - python?
> Generalnie słyszałem sporo dobrego o możliwościach perl-a, na codzień jednak
> wielokrotnie spotkałem się z przykładami zastosowania kombinacji sed/awk w
> skryptach. Kolega podpowiedział mi, że perl może być pojedyńczym, ogólnym
> [...]

Naucz sie perla - jak bedziesz umial perla to automatycznie umiesz seda ;)
awk jest w miare prosty, i jesli znasz perla to go nie potrzebujesz (
awk jest glownie do formatowania danych )

Ogolnie polecam z grubej rury od razu , a jak sie przestraszysz to
zapodaj seda , ale nauka seda to jest ..nie wiem moze 2h..

--
Wojciech Ziniewicz
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc2324.html