Re: Problem z konfiguracją agregacji interfejsów sieciowych.

Jak doniosły WSI, dnia Mon, 23 Feb 2009 11:50:17 +0200
Adam Szojda <adam.szojda@gmail.com> napisał(a):

> Witam,
>
> Mam problem z konfiguracją "bondingu" w nowym Debianie. Interface
> bond0 wstaje poprawnie, ale upuszcza wszystkie przychodzące pakiety.
>
> System Debian Lenny. Kernel dystrybucyjny. Karty sieciowe Realteka
> zintegrowane z płytą główną - driver r8169.
>
> /etc/networking/interfaces:

- -- ciach
Ja bonding zrobiłem tak:

- - w wersji round-robin:

Konfiguracja modułu:

 w /etc/modprobe.d/bonding:

 alias bond0 bonding
 options bonding mode=0 miimon=100 downdelay=200 updelay=200

Konfiguracja interfejsu:

auto bond0
iface bond0 inet static
       address 10.7.0.2
       netmask 255.255.255.0
       up ifenslave bond0 eth1 eth2
       down ifenslave -d bond0 eth1 eth2

Potrzebny pakiet ifenslave,

  apt-get install ifenslave

I to wszystko, działa od kopa, o ile sieciówki są sprawne.

Na switchu należy ustawić STP, inaczej istnieje ryzyko wyłączenia portu.

Bywa też tak, że ping jednym interfejsem jest znacznie wolniejszy, na
poziomie np. 1000ms, powodem jest walnięta sieciówka (driver pewnie).

Zachowanie normalne: wyłączenie kabla/switcha, nic się nie dzieje.
Wyłączenie dwóch kabli jak i powrót do pełnej sprawności zajmuje ok.
20-30 sek. Wynika to z zadziałania STP.

Nie wolno wymuszać na sztywno prędkości portu i wyłączać na sieciówkach
autonegocjacji. Po wyłączeniu tego bonding nie zauważa padu interfejsu.

na VLAN'ach:
Pakiet VLAN z Debian/etch w wersji 1.9-2 nie dizała, nie ma
obsługi bondingu. W wersji 1.9-3 (Debian/lenny) jest to poprawione.

 /etc/network/interfaces w wersji vlan:

 auto bond0.222
 iface bond0.222 inet static
         address 10.0.1.2