opcja kernela odpowiedzialna za obsługę etykiet (LABEL)

skompilowałem kernel 2.6.28.2 w ten sposób aby nie używać initrd
partycjom nadałem etykiety i w grubie mam zapis taki:

kernel           /boot/vmlinuz... root=LABEL=partycja_root itd...

no i jest panika kernela, pisze że kernel nie wie co to LABEL
jak sie z powrotem zrobi root=/dev/hda1 to wszystko jest ok

jeżeli uzyje initramfs-tools do stworzenia initrd też wszystko jest ok

czyli nie wkompliowałem czegoś co obsługuje etykiety ale czego??