Modem (kablówki) Atlanta 2000

Witam
Nie wiem czy piszę na odpowiedniej liście, ale z Debiana korzysta dużo
adminów sieci i serwerów, więc najprawdopodobniej ktoś  będzie mi
umiał odpowiedzieć na to pytanie. Zastanawiam się nad wzięciem neta z
Vectry (kablówka). Aktualnie mają oni tylko modemy Atlanta 2000. Na
forach pisze że ten modem ma dwa porty USB i Ethernet. Na porcie USB
przydzielany jest zewnętrzny adres IP. A na porcie Ethernet???
Zewnętrzne czy wewnętrzne??? Może inaczej czy ten modem ma funkcję
routera??? Potrzebuję mieć publiczny adres IP na zwykłej karcie
sieciowej. Vectra (przy prędkości 1Mbps) umożliwia podpięcie max.
dwóch komputerów (z publicznymi adresami IP). Tak się składa że mam w
domu dwa komputery które planuję podpiąć do internetu. Więc
najprawdopodobniej do podzielenia łącza użyję switcha lub APka (ew.
router z przekierowanie portów).

Aleksander Kurczyk