Re: Synchronizacja danych między hostami w sieci.

On Mon, Feb 02, 2009 at 08:58:33AM +0100, Rafał Radecki wrote:
> Witam wszystkich.
>
> Aktualnie wdrażam dwa serwery pocztowe dla dwóch domen. Pierwszy jest
> podstawowym dla domeny xxx.com i zapasowym dla domeny yyy.com. Drugi pełni
> dokładnie odwrotne role. Zależy mi na synchronizacji m.in. zawartości
> katalogów z pocztą między nimi. Co moglibyście polecić i dlaczego?

Do systemów wysokiej dostępności to pakiet "heartbeat" i okolice, a
storage na DRBD - zapewnia synchronizację wszystkich danych (np. tego
które listy dany użytkownik już przeczytał, czego proste słanie poczty w
dwa miejsca Ci nie zapewni). Musisz się jednak zastanowić jak rozwiązać
dostęp użytkowników do poczty przy padzie jednej z maszyn (jakieś proxy
albo VIP).

--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216