Serwer SMTP - koperta a nagłówek?

Witam wszystkich.

Aktualnie używam Postfix-a jako MTA w firmie, w której pracuję. Zastanawia mnie powiązanie między elementami transakcji SMTP: HELO/EHLO, MAIL FROM:, RCPT TO, DATA: a tym, co jest widoczne w źródle otrzymanej wiadomości w polach: Received:, Return-Path:, Delivered-To:, To:, Subject:. Czym tak naprawdę jest koperta i co zawiera? Jak ma się ona do nagłówka wiadomości? I, przede wszystkim, jakie pola w kopercie/nagłówku mogą być fałszowane a jakie są ustalane na podstawie przebiegu transakcji SMTP i zawsze będą odpowiadały rzeczywistości?

Dzięki za okazaną pomoc, pytanie pewnie łatwe dla zaznajomionych z tematem, dziwnie jednak nie znalazłem niczego konkretnego na ten temat w sieci.

Pozdrawiam,
Rafał.