Re: Xen i dzialajace dwie sieciowki na gosciu

Jak doniosły WSI, dnia Sun, 14 Dec 2008 00:11:11 +0100
"For@ll" <forall@stalowka.info> napisał(a):
- -- ciach
> Na dom0 dwie sieciowki, ale w xen domyslnie podlaczone sa jakby do
> jednego interfejsu xenbr0,a ja chce zeby eth0=xenbr0 a eth1=xenbr1 bo
> dla eth0 chce miec lan a dla eth1 ip publiczne.
> I tak ma to własnie wygladac na gosciu.
- --ciach
Ok, prawie już wiem, o co ci chodzi :)
Ja to rozwiązuję w ten sposób:
w /etc/rcS.d/ mam skrypt który stawia brydże:
S90-network-fixup:

#!/bin/bash

brctl addbr br0
brctl addbr br1

brctl addif br0 eth0
brctl addif br1 eth1

ifconfig eth0 0.0.0.0 up
ifconfig eth1 0.0.0.0 up

ifconfig br0 0.0.0.0 up
ifconfig br1 0.0.0.0 up

w /etc/network/interfaces mam:
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0.303
iface eth0.303 inet static
      address x.x.x.x
      netmask x.x.x.x
      gateway x.x.x.x

czyli ustawiam WYŁĄCZNIE adres ip na VLAN do zarządzania dom0,
ergo - nie musi być w dom0 nic skonfigurowanego w tych samych klasach
adresowych co domU :), ba nie musisz mieć w ogóle skonfigurowanej sieci
dla dom0 (i dostęp tylko z terminala), byle interfejsy były podniesione
(bo inaczej brydż ci nie wstanie)

No i na koniec najważniejsze dla ciebie:
/etc/xen/auto/host01.cfg:
- --ciach
vif         = [ 'bridge=br0,mac=00:17:00:00:00:35',
                'bridge=br1,mac=00:17:00:00:00:36']
- --ciach

Jak widać, binduję tylko wirtualne interfejsy do odpowiednich brydży, a
całe ustawianie interfejsów robię już wewnątrz domU

Info dla purystów debianowych: tak, wiem, cały skrypt S90-network-fixup
można przepisać do /etc/network/interfaces używając pre-up i up,
dla mnie jest to jednak z różnych powodów wygodnejsze :P

Pozdr.
sm0q