Re: auth pgsql

2008/11/16 Rafal Czlonka <rafal.czlonka@googlemail.com>:

> PAM z przechowywaniem jakichkolwiek danych nie ma nic wspólnego, Kerberos również.
> LDAP jak najbardziej do tego służy. PAM może użyć LDAPa i/lub Kerberosa do uwierzytelniania.

wlasnie chodzilo mi o to ze pam wyciaga dane z postgresa
kerberosa nie znam

teraz mam smieszny "myk"
robilem sobie wlasnie kolejna tabele w bazie danych
i przy okazji zrobilem aptitude dist-upgrade
i "pyk"
wylogowalo mnie
i juz sie nie moge zalogowac
wczesniej byl postgres 8.3.4 teraz mam 8.3.5
nie moge zalogowac sie na zadne "role" stworzone
ale su postgres -c pgsql ladnie wchodzi i pozwala na wszystko
stworzylem na nowo konto, ale dalej nie moge sie zalogowac
czytalem changeloga, moze cos zmienili z trzymaniem userow, ale nic
takiego nie zaszlo

psql -U haras --password -d postgres

Could not connect to database
Password for user haras: [podaje haslo]
psql: KATASTROFALNY:  Ident authentication failed for user "haras"

tabela postgres istnieje
i kolejna wkurzajaca sprawa, chce zmienic locale na angielskie
ale set lc_messages to 'en_EN.utf-8'
wywala mi errora
ale
show lc_messages;