Problem z mod rewrite

Witajcie.
Mam jazdę z mod rewrite pod debiankiem.
Staram się opanować temat na czymś maksymalnie porstym, lecz i to mi za
pioruna nie wychodzi...
Mam taki adres testowy:
http://212.76.46.122/~strony122mia3/mzdybel2/index.php
Za pomocą rewrite'a staram się go przeskrobać na coś takiego;
http://212.76.46.122/~strony122mia3/mzdybel2/index.htm

Tak więc zrobiłem sobie .htaccess'a z prostymi regułami:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /home/strony122mia3/public_html/mzdybel2
RewriteRule ^index.htm$ index.php [L]
</IfModule>

Nic to jednak nie daje. Przeglądarka notorycznie wywala mi info o braku strony
pod wskazanym adresem:
"Not Found

The requested URL /~strony122mia3/mzdybel2/index.html was not found on this
server."

Zauważyłem że na wygenerowanej stronie widnieje niepełny i niepoprawny adres.
To chyba jednak nie jest główny problem.

Staram się uruchomić dodatkowo rejestrowania logów, lecz i tutaj wywala mi
kolejne błędy.

Dodana reguła to:

RewriteLog "/usr/local/var/apache/logs/rewrite.log"

Wcześniej oczywiście stworzyłem odpowiedni katalog i plik rewrite.log... mimo
wszystko zero...

Sam mod_rewrite działa. Uruchomiłem sobie dużo wcześniej bloga na wordpressie
z włączonymi rewrite_rule i tam to działa pięknie...
O pomoc proszę bo mnie zaraz zaleje gorąca krew...