Dock dla gnome

Witam wszystkich
Od niedawna przesiadłem się z Windowsa na Debiana w wersji Testing
(lenny). Używam na nim Gnome (nie mam żadnych Compizów, BEryli itp
pulpitów 3D) Chciałbym na nim zmienić dolną listwe gnome (gdzie
pojawiają się uruchomione programy (nie wiem jak się to nazywa) na
dock (taki jak w mac os x). Najlepiej z takimi animacjami (chętnie
bez konieczności używania tych pulitów 3D (szesciaów itp)). Tak by
po najechaniu na ikony one się powiększały, listy rozwijały itd.
Zna może ktoś taki programik (najlepiej dostępny w repozytorióm w
formie paczki deb (kompilacja programu to nie mój poziom). Może
ktoś mi coś doradzić w tym stylu??