Re: smokeping - jak się pozbyć procesów zombie

On Thu, Oct 16, 2008 at 10:15:10AM +0200, bobycob@dream.net.pl wrote:
> Mam zainstalowany ten program na kilku maszynach, jednak tylko na jednym
> występuje problem. Smoke używa do testowania programu fping i niestety na
> tej jednej maszynie nie zawsze fping kończy pracę. Przy 220 celach po 8
> dniach mam w systemie 11000 procesów zombie.

Zombie to nie proces który nie skończył pracy. To proces który się
zakończył, ale jego rodzic nie raczył się tym faktem zainteresować.
Zombie znika, gdy jego rodzic wywoła wait()
Jeśli rodzic zakończy działanie wcześniej, to zombiem zajmie się proces
init.

> W jaki sposób mogę taki proces dobić? - poza rebootem ;)

Wyjście krótkoterminowe to restart smokepinga.

Długoterminowe - zgłosić błąd w smokepingu.

--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216