PowerBook 17 inch i Debian

Nie wiem czy to dobra lista ale napisze (wole polsko-języczną)

Witam serdecznie wszystkich. Jak w temacie, posiadam laptopa Apple PowerBook 17" 1.5GHz PowerPC 1GB Ram, DVD-RW DL no i mam problem z bootowaniem płyty z Debianem dla PowerPC. Wkładam płyte przytrzymuje klawisz C - nie bootuje, otwieram Open Firmware tam wpisuje komende na bootowanie (boot cd:.\install\yaboot) też nie rusza. Wie ktoś co na to poradzić? Może jakiś sposób okrężny? Pozrdrawiam.