Re: Wielkość RAM (intel S5000VCL + Xeon + 8GB RAM)

Bogusław Kostrzeński napisał.
> Witam,
> Kilka dni temu, kupiłem płytę główną intela S5000VCL + Xeon + 8GB RAM.
> Po instalacji systemu (dla I386), Debian "widzi" 2,5 GB RAM (BIOS w
> opcjach PCI pozwala na skrajne ustawienie do 3,5 GB).
> Jak doprowadzić, by "widział" rzeczywiste 8 GB ?
> Będę wdzięczny za pomoc.
> Pozdrawiam
Witam.
Hmm. pytanie czy pamieci i plyta glowna sprawne i czy nie
ma jakiegos ogolnego ograniczenia co do max RAM obslugiwanego.
Czy mzoe cos bedzie na ten temat w opisie do tej plyty glownej.
Z kolei sprawnosc modulow pamieci RAM i tego czy je prawidlowo obsluguje
plyta glowna moze by posprawdzac uzywajac Memtest. Obecnie juz
wiele roznych disro i w tym Ubuntu juz maja wbudowany Memtest tylko nie
pamietram czy tez i w wersji Live.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243